Thursday, January 14, 2021

Day 14 : How much changes on yourself in 2 years

Now is 2021 and I shall compare myself with 2019 is it?


2019

I have to calculate my salary and save every single penny that have for Japan.
I looked at the cheapest dish in the menu.
I use Vaseline as face moisturizer.
I do not really spent money for others.
My wardrobe mostly from 4/5 years ago.
I drinks original ginger juice as my vitamin daily.
Using old laptop from 1 Malaysia to do my work.
Rarely go out to have fun and eat at good restaurants


2021

Since I still have the saving for Japan in 2019, I do not need to put money for Japan funds anymore because the Yen is still un-touch.
I just order whatever I feels like eating without looking at the price.
I am now have proper moisturizer. 
I am more spending to others and feel happy about it.
Lots of new outfit for my insta OOTD.
Finally I can buy a good VitC for myself.
Using Asus and i can use Sony Vegas for video editing.
Weekly outing with friends

HEART WISE

Nothing change, still the same from 7 years ago !!

47 comments:

  1. You will be happy spending more to others.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? happy klu tgk org lain happy dgn pemberian kita kan

      Delete
  2. Alhamdulillah.. Usaha 2019 berjaya memberikan kegembiraan pada masa kini..
    Tahun ini bolehlah manjakan diri, berjumpa kawan-kawan..
    Semoga nanti bila covid dah pupus, atie dapat ke Jepun semula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak sha, ramai ckp covid ni bla bla bla tapi deep in my heart i thanks covid for finally have time for myself and living my life without fikir about japan jap haha..
      bukak jer boder! sampai japan ni hahaha

      Delete
    2. yup.. untuk sesetengah orang covid ini memberikan mereka masa untuk bertenang dan berehat..
      Untuk sesetengah orang pula covid ini memberikan mereka dugaan yang diluar jangkaan dan juga bebanan kerja yang tak diduga.. Apa pun semoga semua orang akan terus kuat, tabah dan sabar untuk menempuh dugaan covid ini.. keep on fighting..

      Delete
    3. kesian yg dulu hidup kaya raya tiba2 kena put house on sale.. kesian dekat golongan mcm ni tapi apa boleh buat... pengajaran utk kita utk berjimat kan

      Delete
  3. Hye there!
    i got inspiration here.. keep spreading positive vibes! take care!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ! thank you so much ! hopefully i helped lots of people

      Delete
  4. betul..seronok nak beli apa je tanpa tengok harga. especially makanan.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpa! dah takyah tgk harga dekat tepi, order ja haha

      Delete
  5. More proper and more spending after 2 years.
    Setuju sangat, dapat spend duit untuk orang lain dan rasa happy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, dulu nak bagi duit rasa mcm huaaa tak cukup for japan , now happily spending for family

      Delete
  6. Semoga tertouch juga Japan fund tu soon atie, insyaallah 😊

    Ada yang berubah, 2 tahun lepas atie tak kenal akak 😜😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehe soon akak!! boleh ja start travel balik , mmg pergi dah.. and betul!!!!
      2 tahun lepas tak kenal akak but now dah kenal and hope always berhubung haha

      Delete
  7. selamat belated tahun baru 2021.. 🎂🎂🎂

    ReplyDelete
  8. omaigaddd..you really like squishing yourself for saving..adore you sis! okay wanna challenge myself too..look at you after 2 years can happily spending without worried

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, i did.. i can believe it that i manage to do it.. i just so happy for spending more to myself now rather than finish it on traveling and now my saving goes tu two different source, one is for traveling, one is for emergency ! hehee

      Delete
  9. tak bole nak pikir beza saya skrg dgn dua thn lepas. mungkin sama jer kot pasal dah mencapai umur tua. dah tua2 ni nak hidup aman jer tanpa masalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup aman semua org nak. tapi klu kita tak cari masalah, masalah yg cari kita :)

      Delete
  10. Yeah, let saving more! Now i can save my money too... compate last two years.. very worst.. uhhh

    ReplyDelete
  11. Mari sama-sama doa Covid-19 cepat berlalu. Bolehlah travel ke Jepun.

    ReplyDelete
  12. Yang pasti tempoh 2 tahun memberi cabran kepada diri kan huhu

    ReplyDelete
  13. saving more..pamper yourself more..haha

    ReplyDelete
  14. Haha bab makanan tu syok. Teringin nak makan, beli je kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul... skrg la.. dulu klu tak.. tahan ja nafsu tu haha

      Delete
  15. Alhamdulillah.. x salah mewahkan diri sendiri utk self reward.. nnt belanja akak pulak eh.. hahaha

    ReplyDelete
  16. Kiranya ada jugak perbezaan antara 2019 dan 2021 kan.. hihi awak samalah dengan akak, order makanan tanpa tengok harga.. hahaha..

    ReplyDelete
  17. duit sy banyak abis for others but x kisah sebab rasa bahagia bila memberi kan :)
    n another is for food haha its hard to save money when food flirting on me like all the time..omg!
    ginger? the taste is..umm i cannot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula mula i can not juga ginger, but then i was suffering with always ketat dada then air halia ja boleh buat i ok..then lelama, i love ginger heheeh

      Delete
  18. semuanya lebih baik :)
    alhamdulillah...
    2019 vs. 2021 utk aida? hmmmmm...
    happier kot. bcoz time tu takde pkp covid 19 ni semua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2019 hujung thun kita nampak dekat china je kan

      Delete
  19. hahahaha I tak dapat laptop 1Malaysia tu, tapi adik I ada. Bab makan tu sama, bab vitC pun sama haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. i pun pakai adik i punya hahaha .. sbb masa i mana dpt.. kita dah tua lol..
      yess!! bestkan ada proper vitC

      Delete
  20. 2021 just came and you did so many things. So proud of you. <3

    ReplyDelete
  21. Haha part spending for others ni sama! Terutama untuk family.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul!!!! tak miskin pun kita spending utk diorg kan

      Delete
  22. changes to be a better life right... I'm grateful for that 🥰🥰🥰

    ReplyDelete

All the comment will be moderate by me.
I will not approve if anything offensive + hateful.
Thanks for this lovely comment!