Wednesday, February 3, 2021

Jaga Pocong

Its been a while I watched Indonesian horror. I like their story line but they mostly likes to use lots of blood.


PLOT

Mila is a nurse, could not refuse when assigned to take care for Sulastri at her house. When she arrives at Sulastri's house, it turns out that Sulastri has died.

MY THOUGHT

This movie is too dark. I barely can see anything. Its slow and lots of jump scare because of the sound. Basically its only 3 cast. The Pocong, the nurse and the little girl. But the conflict is nice. Its a evil soul want to find a new body to live in. I like how the plot twist but I don't like how the story flow. It is so boring. I think they are brilliant by let Acha play the main role so that she can attract the audience. Basically the story just happened in one night.

CAST


Thank you for reading!

35 comments:

  1. Oiii bior betulll.. aje seram oi nak nengokkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelap sngt sis.. tak seram tapi annoying hahah

      Delete
  2. lama dh tak tgk movie horror.. tambah2 indonesia, haha

    ReplyDelete
  3. i haven't watch horror movie for so long... so, this one totally will be out of my list hehe

    ReplyDelete
  4. Acha Septriasa tu lawa orangnya. Dan dia juga seorang runner. Dulu la pernah baca. Sekarang tak tau.

    ReplyDelete
  5. Senang buat cerita ni 3 orang pelakon je. Tak suka gak tengok cerita seram tapi gelap. tak nampak. dah nampak terkejut pulak. hahaha..apalah yang kita expect kan, nama pun cerita hantu. haruslah bergelap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul!! jimattt!!! tapi ni gelam sngt sampai tak nmpk apa

      Delete
  6. Gelap sangat pun mengganggu juga nak tengok..

    ReplyDelete
  7. alamak poster & tajuk JAGA POCONG tu pun dah seram dah. belum tengok lagi huhuhu

    ReplyDelete
  8. Hahaaa... pocong tu rupa macam mumia berdiri pulak! Mungkin warnanya gelap sikit.

    ReplyDelete
  9. spoil giler kot tengok citer yang too dark mcm ni...

    ReplyDelete
  10. memang terus hilang mood bila tengok filem gelap. tak pandai main lighting kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpaa..i tatau how diorg nakkkkk present actually but its just too dark

      Delete
  11. Kadang geram tengok citer yang gelap sampai tak jelas apa yang nak ditengok.

    ReplyDelete
  12. dont know why pocong can be so scary...

    ReplyDelete
    Replies
    1. i actually selalu imagine ada tepi tinggkap haha

      Delete
  13. Filem gelap2 ni sakit hati dan sakit mata la tengok. Skip kot ni. Haha

    ReplyDelete
  14. hahahaha I tak suka movie horror indonesia sebab terlampau gelap & storyline hancur. Tapi kadang2 layan je sebab nak gelak sakan

    ReplyDelete
  15. cerita hantu yang kelam-kelam agak menakutkan sikit nak tengoknya. Haaa memang Eza tak tengok genre serammm

    ReplyDelete
  16. Indonesia punya horror movie memang scary 😐

    ReplyDelete

All the comment will be moderate by me.
I will not approve if anything offensive + hateful.
Thanks for this lovely comment!